06 november 2009

Vaccinering


Nu är Andreas och Jon vaccinerade mot svininfluensan.
Hade tagit med mig både mormor och morfar för säkerhets skull.
Det kan ju nämligen gå rätt så vilt till när mina små barn sätter den sidan till.
Åkte och hämtade upp pojkarna direkt efter jobbet.
Nicklas hade hämtat dem från dagis och skola för lite mat innan vaccinering.
På gamla baslivs parkeringen väntade mormor och morfar.
När vi kom in i lokalen så väntade en sköterska på oss där..
Vi fick börja med att fylla i ett papper (ett för jon och ett för Andreas) med lite personuppgiftyer och om de ev hade några allergier.
När papprena blivit ifyllda var det dax att gå fram till nästa sköterska som frågade lite om pojkarna och sen fick vi sätta oss ner och vänta en liten stund.
Efter en stund vart vi uppropade och fick gå längst in i vaccinationslokalen.
Först där började Jon trilska sig lite.
Som tur var så var det en underbar sköterska som tog hand om oss. lugn och bra.
Jon fick räkna fötterna på en tusenfoting under tiden som sköterskan skötte vaccineringen.
Han grinade till några sekunder men det gick snabbt över.
Tyvärr vägrade Andreas stanna kvar hos mormor och morfar utan ville bara vara med mig.. Detta medförde att han följde med Jon och mig och fick se och höra jon när han fick sprutan.
Givetvis vart Andreas lite rädd.. men jag övertalade honom ganska lätt att låta sköterskan göra vaccineringen.
Stå bara still så sticks det litegrann och sen är det över.

Båda barnen var helt underbara.. så duktiga..
Stolt mamma är bara förnamnet.

Även under vilokvarten (efter vaccineringen) så skötte det sig utmärkt.

och jag tror minsann att de växte 3 meter efter vaccineringen.. så stolta vart de :))

1 kommentar:

  1. Hej
    Tittar bara in.
    Besök gärna min bl9ogg och lämna gärna ett spår efter dig.
    Anmäl dig gärna till min veckans blogg tävling.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)