21 november 2009

En vanlig kvinna

Ibland träffar man på människor som tycker att det är underligt att jag kommer utan barn.
Som igår när jag var in på dollar en sväng.
Så sa kassörskan (som är en bekant) män är du utan barn. Som om det vore något konstigt.
Ungefär som jag aldrig är något annat än mamma Åsa.
Jag kom då utsökt att tänka på en viss serie som jag läste när jag var yngre.
Fantomen...
Ni som har läst om honom, vet säkert att han ibland stack till stan som en vanlig man.
Å varför tänkte jag då på honom jo så här ligger det till...
I alla dessa fantomen serier så myntades ett antal olika ordspråk.
Vilka det va ska jag inte gå in på här men det jag tänkte på var detta.
Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.
I mtt fall blir det: Det finns dagar när mamma Åsa lämnar hemmet och går på stadens gator som en vanlig kvinna.

En tanke som slog mig var om också jag har 10 tigrars styrka..
Jag kom fram till att jag nog har det om något skulle hota min familj.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)