22 november 2009

Julbord

Jaha då var årets första julbord avklarat.
Gott var det.. synd att man inte kunde sitta ner i lugn och ro.
Prata lite och så...
Tror varje gång att denna gång kommer barnen att uppföra sig och sitta som små ljus och göra exakt som jag säger..
Är jag dum eller är jag naiv eller vad är det mig egentligen.
Självklrt skall barn inte enbart sitta ner och inte göra nånting... men de kan ju faktiskt låta bli och bråka hela tiden.. ha sönder saker och skrika.
Överlag gick det väl ganska bra.. inget av värde gick sönder, vi fick i oss god mat. vi fick julklappar.
Gav visserigen upp efter att vi ätit vår mat... skippade att sitta å prata och käka efterrätt och skippade även julklappsutdelningen. Tog bara min julklapp och sa godjul till alla och for hem med barnen.
Kom hem vid åtta tiden (runt 20:00 alltså)
Sen vart det sänggående för barnen som gick ganska bra..låg och pratade en stund och ditter och datten å sen sov de.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)