25 november 2009

Så trött

I morse ville jag absolut inte kliva upp.
Så fruktansvärt trött.
När jag är trött så har jag inte direkt ett gå-på-rosa-moln-och-nynna-en-söt-melodi-humör.
Som alltid när man inte är på sitt mest soliga humör så blir alla sysslor jobbiga och framförallt tar det längre tid.
Barnen som också är trött sätter sig helt på tvären och inget blir som man vill.
Eftersom ingen mår bra av stress (i allafall inte jag) så satte jag mig ner på sängen efter att barnen fått sin frukost serverad.
Andades djupa andetag ett tag.. och skuttade sedan upp med förnyad energi.. (åtminstone intalade jag min kropp att jag hade en hel massa energi)
Klockan var nu 07:05 och vi började få lite bråttom.
När jag sa till Andreas och Jon att de måste duscha och göra sig iordning så höll helvetet att bryta lös men jag lyckades stoppa det genom att börja leka monster och jaga dem.
De glömde då bort att sätta sig på tvären och hoppade snällt in i duschen.
Duschslangen var för dagen en ringlande orm.. vilket var uppskattat.
Kläderna kom på med ljusets hastighet för en gång skull och vi hann med ett lite busrace från vardagsrummet, till lekrummet och sedan tillbaka igen.
När vi kom till Andreas skola visade det sig att vi hade gott om tid.
Det hade gått så snabbt att göra iordning alla.
Tänk va lite glädje och bus kan göra.


1 kommentar:

  1. Brukar oxå försöka busa till det lite när allt är på tvären. Å det brukar funka för det mesta ... tack å lov för att man har ett litet barn kvar inom sig ;)

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)