11 november 2009

Gratis

I morse var både hundar och ungar gratis...
Jag är inte speciellt förljust i att behöva kliva upp klockan 4 på morgonen.
Både ungar och hundar var super pigga just den tiden i idag.
Jag försökte först att inte låtsas om dem. Men inser ganska snart att det är omöjligt.
Nicklas ger ungarna frukost och jag försöker sova.. men det går inte..
Efter frukosten kommer ungarna in till sovrummet och börjar busa i sängen *suck*
Förflyttar oss till ett annat rum och försöker sova... efter några minuter kommer ungarna och hundarna efter.
Ger upp och kliver upp.
Fixar matsäck till Andreas (de skall till skolskogen idag) , sorterar tvätt, lägger fram kläder till Andreas och Jon, duschar.
När jag är klar med detta så har ungarna gått och lagt sig... suck.
Dock har Andreas duschat i allafall..
Efter lite övertalning och diverse hot om uteblivna upplevelser så kommer han upp ur sängen och klär på sig.
Jon gömmer sig under täcket.
Får upp honom men han vägrar duscha.
Det får bli en tvätt i stället, vilket inte heller faller Jon i smaken... men tvättad blir han.
Får sedan hålla fast honom och klä på honom samtidigt som han försöker göra sig så tung och så ledlös som möjligt.
Brukar ganska ofta betrakta honom som midgårdsormen.. tycker det är ganska passande.
Medans Jon sitter på golvet och surar över att än en gång förlorat mot oss vuxna så bär jag ut allt vi skall ha med oss.
Andreas rygga med matsäck, frukt och hembok, min matlåda, en extra jacka åt mig och Jons mössa.
Nicklas får sedan bära ut jon till bilen, spänna fast honom och låsa bildörren.
Jons surläpp är nu nere vid fotknölarna.
Jag försöker att inte titta dit utan spänner fast Andreas och hoppar in i bilen.
När vi kommer till Stenhamre skolan vägrar Jon hoppa ur bilen..
Jag vägrar lämna kvar honom där medans jag gå in med Andreas så det är bara att lyfta ur honom.
Jon försöker fortfarande få övertaget och vinna...och försöker med alla möjliga konster att få mig att reagera som han vill.
Men icke sa Nicke....även nu är det jag som går segrande ut striden.
Båda pojkarna kommer in i korridoren/hallen vid förskolan.
Andreas skiner som solstråle och är så glad.
Går super att lämna honom..*så glad mamma*
Jon börjar gnälla lite om att han också vill gå i skolan så jag gör en fuling och säger att vi skall gå upp till bilen och kolla om polisen står där idag också..
Då blir det fart och i ett huj är han ute och på väg mot bilen.  Bara att hänga efter.
Gick sedan super bra att få in honom i bilen och åka till dagis.
Väl där får han sin hej då puss och kram.
Över lag en ganska bra morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)