15 november 2009

Feber

Jag har fortfarande feber.
Jag äter nu penicillin och skall äta det ett tag..
Det visade sig nämligen att jag hade dragit på mig en hudinfektion som heter duga... fan.
Har fått stora röda/rosa fläckar på benen ..de är alldeles varma, gör jävulskt ont och de är svällda..
Åkte till sjukhuset igår och fick ta sänka.. det visade sig att sänkan var bra mycket högre än normalt så som sagt nu äter jag penicillin..jag mår fortfarande allmänt kasst och får se om jag tar ig til jobbet i morgon.. är jävulskt trött.. i kroppen. orkar ingenting..blir trött för minsta lilla..
Jaja vi får se.
Hur som helst så funderade jag ju på om det kunde vara rosfeber..och det sa jag också till läkaren jag var hos i går och även idag (de skulle kolla om det hade spridit sig) om det ar rosfeber.
Nä det är det inte. det heter Erysipylas... och så sa de vad det var för skillnad på dessa hudinfektioner.
Nu när jag sökte på det på google får jag upp att Erysipylas är ett annat namn på rosfeber..*fniss* jaja se där... läkare är inte så mycket att hurra för ibland... i detta fall gjorde det väl inte så mycket eftersom alla hudinfektioner av denna typ skall botas med typ penicillin.






2 kommentarer:

  1. Fick ju oxå rosfeber för några år sedan, på foten. Minns hur hemskt jobbigt det var! Hoppas du piggnar på dig snart!

    SvaraRadera
  2. Oj,fy! Detta låter ju inte alls trevligt, med penicillin och allt =( .
    Hur får man en sån sjukdom?

    al

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)