05 november 2008

xtra protein


Igår när jag käkade lunch så fick jag med lite mer protein än jag velat.
Hade köpt en färdig och inplastad matlåda i en butik. gräddkokt broccolli med köttfärslimpa.
Värmde den som vanligt i micron (med plasten på)
Tog nån tugga och flyttade på en skiva köttfärslimpa..satte i halsen...
En svart klump låg där... kolla en extra gång... jådå det var en fluga.. härligt inkokt i grädde...
Blääääääää höll på att spy.. men behärskade mig...
Sa inget utan gick undan och toh ett kort på eländet för bevis..
Ville ju inte säga nått inne i matsalen.. satt ju andra där och käkade...Ville inte förstöra deras aptit.
Ringde sedan upp till butiken och sa att jag hade hittat mer protein i matlådan än vad jag hade beställt.. tjejen som svarade tyckte det var skit äckligt..
Fick prata med "Chefen" som sa att jag fick komma in till dem å få pengarna tillbaka..
Skall ringa till företaget som gör dessa matlådor och meddela detta också...
Äckligt var det iallafall... dröjjer nog ett tag innan jag köpen en matlåda som är gjord på det där företaget...
Även om sånna där "olckor" händer så lätt...så blir man äcklad och får avsmack på ust den där produkten ett tag... ibland sitter det i för evigt.. jaja äckligt äckligt...
Nä nu skall jag duscha och göra mig i ordning för jobbet och ungarna för dagis..
Idag är det ju faktiskt fotografering på dagis... hoppas att det blir fina kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)