30 november 2008

Uppdatering

tjae har inte skrivit på ett tag...
Skall uppdatera lite vad som har hänt sen sist.

Inte mycket kan jag säga..

Igår var vi i Hudik på buspalatset.. jag kunde knappt röra mig och frös som en tok.
I mitt fall kallas det ägglossning.. fruktansvärda kramper i magen... i nedre delen av magen..
Det gör ont att gå, det gör ont att sitta och det gör ont att göra vad som helst..
Jag fryser så att jag hackar tänderna.
Envis som jag är så ville jag självklart inte ta nån alvedon .... men jag fick ge mig.. det gick inte vara utan.
NOG OM MIG... på buspalatset härjade ungarna omkring som vanligt...de tycker att det e sååå roligt...
Sen åkte vi till ÖB och köpte oss en gran...jaja jag vet en plastgran.. men den barrar inte och man slipper leta land och rike runt efter en gran som e snygg bara för att man skall ha en riktigt gran..
Denna plastgran kan jag använda år ut och år in :)

När vi var på väg till ÖB började det regna underkylt regn.. uscha.. halt som fan.
Körde sakta kan jag ju meddela.
När vi körde hemåt så körde jag väl kanske runt 60-70 km/h hela vägen hem..och hem kom vi..hela :))

Hemma hade det snöat .. vilket medförde att det var aaaaaaaaas halt... kom dock in med ungar och grejer utan att slå ihjäl oss.
Jag frös fortfarande som en tok så jag tog en kokhet dusch för att tina upp.
Det hjälpte... klädde på oss och for i väg ner till Järvsö...
Vi skulle på julfest på klubben.
Strax innan vi åker så ringer mamma.
De har glidit ner i diket på klubben...så de varnade att vi måste köra fruktansvärt sakta.
Andreas vart orolig när han såg att mormor och morfars bil låg i diket.. så vi letade upp dem så att Andreas fick se att de inte var nån fara med dem.
Käkade god julmat och drack julmust, pratade med trevliga människor och dela julklappar.
Givetvis fick barnen julklapp också :)
En lyckad dag och kväll...Andreas somnade ovaggad direkt när vi kom hem. Jon en stund senare..
Idag e det söndag.. ska klä på oss strax och bege oss ut.
Ska fixa adventsbelysning...lite här och där.. för det har jag inte hunnit innan.
häva in ved måste jag också så vi slipper köra på elen..
Sen klockan 13 så ska vi till Tallåsen hallen och busa igen.. kul.. hoppas att det kommer några...
Efter det så åker vi hem.. plockar upp lite.. lagar mat... å vid 19 så skall ungarna i säng för det e dagis i morgon.
Sen så e jag ensam och skall plugga...för i morgon e det kurs igen. herre jösses vad veckorna går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)