01 november 2008

Uppdatering






Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen.. skäms på mig.
Men det är inget att göra åt..
I onsdag så vart jag, "mormor" och barnen på buspalatset , mcdonalds och sdan hälsade vi ju på små bebisarna.. så gulliga så... jag vart nöjd. mormor var nöjd och ungarna vart nöjd.. super bra dag.. men väldigt tröttsam.. var helt slut när vi kom hem.

Torsdag...jobb, jobb och jobb... tråkigt... är inte speciellt motiverad att jobba just nu... vill hellre sitta hemma..eller allra helst vill jag vara ute den lilla stund det är ljust ute... så jobbigt när det e mörkt när man åker och mörkt när man kommer hm.. nu är det visserligen lite halvljust ute när jag åker på jobbet... men snart de ett minne blott också.. suck.. hatar denna årstid... men men fanns den int så hade jag kanske inte älskat sommaren så mycket som jag gör...:) Alla årstider behövs.

Fredag..jobb som vanligt.. till 18:00.. så där lagomt så att man inte hinner nått före jobbet och inget efter.. mn det e ju bara att gilla läget... ska ju vara glad att man har jobb dessa tider..

Idag lördag så har det varit älgjakt...
Klev upp klockan 4:00.. tände upp i pannan så att jag kunde duscha och vakna till..gick och la mig ign en liiiiiitn stund... packade väskan full med matsäck, la in en tvätt i maskinen, fixade fram kläder till barnen, duschade, klädde på mig och sen kom mamma och pappa.. de skulle passa barnn åt Nicklas och mig...
Gick väldigt smärtfritt att lämna barnen... annars så kan Jon trilskas lit när vi åker... men idag gick det bra...




Strax efter 7 åkte vi iväg till jaktladan.
Träfade på alla jägare som skulle vara med idag och fick dra en lott på vilket pass vi skulle vara på.
Förmiddagspasset vart nummer 65.. ett ganska öppetpass på typ ett kallhygge..
Riktigt kallt.. så vi började med att fixa en eld.. skönt..





Sen vart det macka och varm choklad till frukost.. gott

Därefter en låååång väntan..
Eftersom jag e trött som sjutton så går vi händelserna i förväg.. och skriver.. det vart 3 älgar idag.. :))

Nu ska jag sova..
GODNATT

1 kommentar:

  1. Anonym9:53 fm

    Tack för tipset...vi hade planer på att åka till gävle men visste inte säkert om det fanns mm... men nu ska vi kolla:-))

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)