23 november 2008

Motion

Idag var det premiär på träningen i idrottshallen i Tallåsen.
Har hyrt den mellan 13-15 varje söndag.. bokat och klart är 5 söndagar i rad.
Där får ungarna och vi röra på oss lite :)
Denna gång byggde vi upp en hinderbana som dels höjer självförtroendet på barnen.
Det ser nämligen svårt ut men är lätt.. detta innebär att när de märker att de klarar det så blir de såååå stolta. super bra.
Sen så är det ju givetvis motion.. de tränar även uthållighet och styrka.
Och samtidigt som barnen rör sig så rör vi föräldrar det också..
Denna gång var det inte så många som kunde komma men Maria, Eddy och Tobias kom.
Super roligt... Nästa gång är vi förhoppningsvis fler.
Och man behöver inte vara rädd att något skall gå sönder.. gott om plats att röra på sig.
Vi körde som sagt en hinderbana.. där de skulle klättra, hoppa, balansera bla.
Sedan körde vi ormen och tåget och fångarmen. En liten vända körde vi även monster hehehe
Hur som helst både föräldrar och barn fick röra på sig så att svetten lackade och det var ju det som var meningen.
Super roligt.. Nästa gång kör vi nog lite boll lekar skulle jag kunna tro...
Andreas och Jon är helt slut.. jag har maten i ugnen och under tiden den blir klar så sitter jag här och skriver lite
När barnen har somnat så skall jag plugga lite och sen skall jag grejja lite med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)