15 mars 2010

Vilken överraskning

Jag hade av någon underlig anledning fått för mig att det automatisk blev så att utomlänspatienter, fick ett rum bokat på hotellet som hör till Ersta, eftersom man skall till sjukhuset en dag före själva operationen och träffa narkosläkaren.
Men så var det ju inte... tur att jag läste på kallelsen.

Ringde till utomlänsmottagningen idag... super nervös.. tänk om de inte kunde ordna det..
hur i hela fridens dagar skulle jag göra då...

Kvinnan som svarade lät väl inte heller speciellt positiv...det är ju ändå bara typ en vecka kvar.
Hon skulle se om det fanns några rum kvar och sedan återkomma...
Tog väl sisådär 3 minuter ...sen ringde hon upp.

Ett rum är bokat för mig... SKÖNT..  och nu till överraskningen...

Jag frågade hur man skulle betala det hela och hur mycket det kostar.

Det kostar INGENTING.. dvs 0 kr.

TJOHOOOO... hotellet skickar fakturan till Erstas utomlänsmottagning...som sedan skickar den vidare till mitt landsting som står för det hela..
Fy farao va skönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)