05 mars 2010

Luftslottet som sprängdes



Titel: Luftslottet som sprängdes

Lisbeth Salander ligger på sjukhus efter att ha blivit skjuten i huvudet.
Polisen startar en utredning, men i takt med att sanningen om hennes tidigare liv kommer fram
avslöjas också en sammansvärjning på högsta nivå.
Alla jagar alla, men ingen kan stoppa Salander och Mikael Blomkvist i deras jakt efter rättvisa!


Detta är sista delen i Stieg Larssons Millenium -trilogi.
Tidigare filmer är: Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden

Så här tycker jag:

Brukar alltid säga att man inte skall läsa boken innan man kollar filmen...
Fortsätter nog med det även nu..
Det saknas otroligt mycket från boken som enligt mig borde ha varit med.

När jag läser en bok så ser jag oftast personerna framför mig.. hur de ser. pratar och rör sig.
När jag sedan såg denna film så var det många karaktärer som inte stämde enligt mig.

För mig blev det ett minus eftersom det skilde sig ganska rejält.

Filmen i sig är dock sevärd men med en parentes ... titta på filmen innan du läser boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)