04 mars 2010

SNÖ


igår blåste det som det inte fanns någon morgondag..
Snön drev och fyllde igen alla skrymslen, diken vägar och diverse håligheter.
När jag slutat jobba för dagen och var på väg hem ringde N och meddelade att vägen upp till oss hade drivit igen.
Jag måste ta fart och köra i mitten av vägen för att komma upp.
N hade ca 1 timme innan samtalet tagit sig upp för den lille backen med sin bil.

Släppte förbi några bilar ca 2-300m meter från infarten för att vara säker på att jag kunde göra den typen av sväng och behålla hastigheten utan att riskera någon olycka.
Svänger in på vår väg och får bromsa på en gång..där står nämligen grannens bil.
Hon har fastnat halvvägs uppför backen.
Jaja det är bara för mig att backa ner min bil lite och sedan börja plumsa i den djupa snön..uppför backen och in.

Andreas var lite orolig och frågade om jag hade kört fast..fick förklara att det var grannen som kört fast.

Senare plogades vägen och jag kunde hämta bilen.

FAN VAD JAG HATAR VINTERN.... NU FÅR DET VARA NOG...


1 kommentar:

  1. Hej, du kommenterade mitt inlägg om mannen som vägrade skakade den kvinnliga Vd:ns hand. Det stod mycket om det i media för mindre än en månad sedan och blev uppmärksammad då många hade olika åsikter om det. Det går nämligen emot hans religion att skaka en kvinnas hand. Men han sökte jobb på det företaget och att vägra skaka en kvinnas hand är diskriminering här i Sverige, eller hur? men du kanske inte läste inlägget noga. Men kul att du var inne på min sida. SNART ÄR VÅREN HÄR, HÅLL UT!

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)