14 september 2009

LÄNGTAN


Den 10 oktober skall jag på något som jag drömt om länge.
Den 10 oktober skall det äntligen bli av.

Jag ska få träffa vargarna på Kolmården.

Så här står det på deras hemsida.


Vilda Möten Varg

Ulv, gråben, varg.
En mytomspunnen legend har många namn och ett nära möte med vargen är en mäktig upplevelse.
Så ta chansen att möta en varg!
Tillsammans med en djurvårdare får du umgås på nära håll med vargarna i deras hägn.

Och nyfikna som de är, så kommer de att hälsa på dig och har absolut inget emot att bli klappade.
Gör det och få ett starkt minne för livet!

Vilda Möten Varg
Du är hos vargarna i en timme och du får då lära känna den mytomspunna vargen.
Djurvårdaren finns med hela tiden och berättar allt du vill veta, medan du och vargarna bekantar er med varandra.
Normalt är de skygga djur, men det upplever du inte här. Du kanske t o m får en nyfiken tass på dina axlar!


Låter det inte spännande.

http://www.kolmarden.com/Besok-oss/Vilda-Moten/Varg/

2 kommentarer:

  1. Oh va häftigt!! =) Glöm inte kameran!!! =)

    SvaraRadera
  2. Nina: Ja visst e det häftigt... å va jag längtas. Nädå jag ska komma ihåg kameran :)

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)