16 september 2009

Barntermos

När jag var liten så hade jag en termos.
Den var gjord av plast.
Den hade en plastmugg med handtag(öra) och tog man bort muggen så kunde man fälla upp en pip och hälla ut innehållet genom pipen ner i muggen.
Termosen hade lite olika motiv (vi hade några stycken hemma eller åtminstone två)
En oerhört praktiskt liten termos för ett barn tycker jag.
Nu är det så att jag är på jakt efter just en sådan termos.. men jag kan inte hitta den typen eller någon liknande termos någonstans.

Kan ni hjälpa mig ??

2 kommentarer:

  1. Linis har två stycken, jag hade oxå när jag var liten. Vet dock inte riktigt vart vi köpt dom :S Måste vara jättelängesen hon fick dom. hmmm

    SvaraRadera
  2. Ja, førfattare borde inte få hålla på å skaffa barn å sånt som førlænger bokskrivningen.. =P nejdå.. haha!
    Jag vet precis vad før sorts termosar du menar, prova på jernia eller kanske claes ohlson? Kanske de slutat tillværkats, det brukar juh vara så med bra saker.... =P

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)