08 september 2009

Äckliga små kryp

Det finns nått jag hatar med den här tiden på äret...
Ni vet den här tiden på året när det börjar bli lite kyligare...
Men det är egentligen bara det jag hatar med denna tid... men just denna lilla sak hatar jag så jag jag blir mörk i mitt hjärta.
Och vad kan det nu vara tänker man kanske..
jo getingar...
Men vadå getingar finns det ju på sommaren också... varför hata dessa små kryp så innerligt just denna tid .
Jo det ska jag tala om.
Just denna tid när det som sagt börjar bli lite kyligare blir getingarna som värmesökande robotar... och just robotar är väl de rätta ordet.
De kommer inflygande eller inkrypande något vingligt... gärna så att man inte ser dem..
Sätter sig nånstans ..gärna i sängkläder eller i soffan ... de är jävligt aggresiva och sticker en för det minsta lilla.
De är äckliga små elaka varelser som enligt mig inte fyller nån funktion alls i världen.

De gör förjävligt ont när de sticks och man svullnar upp som en gris.
De anfaller och är allmänt överjävlig.

Ja jag är inte dum i huvudet.. jag fattar att det är en form av försvars mekanism från deras sida... men jag tycker att det nog skulle kunna fria mer än fälla så att säga... eller varför inte hellre fly än fäkta..suck.

Dödade en när vi satt å åt middag...såg att detkröp en på Andreas.. hann ta den innan den stack honom ...som tur var... och en till tog jag livet av i pojkarnas rum... den kröp omkring i sängkläderna i Jons säng...
Som tur e har jag som vana att skaka sängkläderna innan pojkarna lägger sig...och därvar den... den slungades iäg från täcket ner på golet där den mötte sin baneman i form av en Nalle Puh bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)