12 juni 2010

Underligt värre

Av någon underlig anledning försvann mitt inlägg om Jon den 10 juni...
Så jag skriver det igen idag..


Idag fyller Jon år. (läs i torsdags )
Hela 5 år.
Stora grabben..

Märkte att det var en speciell dag idag. (i torsdags)
Jon som normalt är svår att få upp på morgonen, utbrast i ett glädjestrålande: JAG FYLLER ÅR IDAG och skuttade upp som en solstråle när klockan visade 04:15.
Jag som inte var särskilt pigg på att kliva upp denna tid mumlade något otydligt.
Det enda som hände då var att jag fick en puss på kinden och att Jon visakandes i mitt öra meddelade att det var morgon eftersom det är ljust ute.

Det var bara att kliva upp.

Igår kväll hade jag blåst upp några ballonger som låg utspridda i huset... till Jons stora glädje.
Paket lades fram och frukost ställdes iordning.

Under tiden ser jag att Jon går in i Andreas rum och innan jag hinner säga åt Jon att låta Andreas sova lite längre så är han framme vid Andreas säng och utbrister på nytt: JAG FYLLER ÅR IDAG med ett leende som kan smälta även det hårdaste hjärtat.

Frukosten blir framdukad och dagen till ära har jag gjort en liten muffinsbakelse med ett ljus på.
Jon kan inte hindra ett förljust fnitter och hans ögon glittrade som om de vore gjorda av tusen diamanter.

Paket öppnades och munnen gick i ett.

Dusch och påklädning gick i ett huj och helt plötsligt var vi på väg till skola, dagis och jobb...
Helt otroligt så lätt det gick idag.

Mina stora grabb... vad jag älskar dig...
Visst, du kan göra en mamma gråhårig i förtid med dina påhitt och ditt humör, men när det kommer till kritan så är du världens gulligaste Jon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)