07 juni 2010

Bil tuta


Av alla vardagliga små ting som händer i ens liv finns det inget mer irriterande än folk som använder biltutan i tid och otid.
Ni som bor i Ljusdal vet vart Kyrksjönäsvägen ligger.
Ni som inte vet ser det på kartan ovan.
I området som är markerat med en fyrkant finns det en korsning. dvs korsningen Kyrksjönäsvägen / riksvägen.
Där händer det var och varannan dag att jag får höra biltutor.
Till saken hör att det inte är speciellt god sikt där... trafiken som kommer från älvbron skyms av ett räcke så  enbart bilföraren som står längst fram i bilkön på Kyrksjönäsvägen ser om det kommer någon därifrån.
Inte föraren i den andra bilen och inte resterande bakom. Utan ENDAST föraren i bilen längst fram.
LIKFÖRBANNAT skall bil nummer 2 eller 3 tuta.. jag hatar verkligen detta.
Tycker de verkligen att jag skall åka ut och korsa den vägbana/halva där de någon sekund senare skall komma en eller två bilar..
Jag kan meddela till er som inte kan räkna ut det... om jag eller någon annan  åker ut då, så smäller det.. dvs det sker en krock..
Eftersom jag inte är speciellt sugen på att krocka så väntar jag tills bilen/bilarna som kommer på riksvägen och enligt MINA beräkningar,  efter mitt seende, kommer att befinna sig mitt framför mig vilken sekund somhelst har kört förbi korsningen innan jag kör ut.

Kan även meddela att det hänt flertalet olyckor just precis i denna korsning... precis av den orsaken som jag skrivit... dvs folk har åkt ut på riksvägen utan att uppmärksamma att det kommer bilar från vänster (från älvbron)

Så SNÄLLA bilförare... beräkna er bilresa så att ni har tid att stanna i korsningar och invänta tills det är säkert att köra ut (som jag) och ni slipper dessutom bli stressad av framförvarande bil som stannat av tidigare angiven orsak.
Tänk på att det är bilföraren längst fram som ser om han/hon kommer att hinna ut/över vägen... det är inte du som ligger bakom som gör det..

SLUUUUUUUUUUUTA TUTA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)