18 juni 2010

Här skall det diskas tydligen


Blev lite förvånad och lite nervös när jag öppnade mitt hotmail konto för en stund sedan.
Hade fått ett mail från Elgiganten innehållandes en räkning.
Och inte vilken räkning som helst utan en räkning på en Bosch diskmaskin..

Till saken hör att vi för typ 1 vecka sedan försökte beställa denna diskmaskin via
www.giganten.se men att vi hela tiden fick upp felmeddelanden.
Eftersom detta var sent på kvällen så bestämde jag mig för att ringa till Elgigantens kundtjänst morgonen därefter de har nämligen öppet fram till 19:00.

Ringde till dem och frågade om någon order gått igenom.
De tittade igenom sina system och kunde inte se någon lagd order så jag tackade för mig .
N och jag bestämde oss sedan att åka ner till Bollnäs och köpa oss en diskmaskin.
Packade in oss i bilen och for ner.. och en diskmaskin följde sedan med hem till oss.

Idag kommer det då alltså en räkning på den ICKE beställde diskmaskinen... suck

Ringer till kundtjänst igen och får tala med en nervös människa som skyndsamt kopplar mig vidare till en annan avdelning.
Där svarar en super trevlig tjej som tar i saken...
Hon kan inte heller se att någon order är lagd men när hon får fakturanumret ser hon klart och tydligt att en räkning skickats ut till mig för en obefintlig order.

Hon makulerar den och ber mig slänga fakturan.

Känner mig lättad för stunden.. men det kommer säkert något mer... men men då är det väl bara att ringa igen.

Hade sett lite komiskt ut med två diskmaskiner hemma.  *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)