09 juni 2010

Allmänlydnadspasset


Igår så var det avslutning på hundkursen som jag och Zilva gått.
Som avslutning körde vi allmänlydnadspasset.
Protokollet kan ni se på bilden ovan.
Som synes var Zilva super duktig och klarade alla "moment" galant.
Som valfritt moment hade vi att en godisbit (korv) lades mitt framför Zilva utan att hon fick ta den.
Hon skulle sedan titta upp på mig och söka ögonkontakt någon minut.
Sedan fick hon ta godiset när jag sa varsågod.
Inte speciellt avancerat men det var det enda jag hann träna in och det var ju de resterande momenten som var de viktiga.

Nu blir det sommarlov när det gäller kurser men vi hoppas att få komma med på en tävlingslydnadskurs alternativt en träningsgrupp i tävlingslydnad.
Skulle gärna vilja tävla med Zilva i 1:an i höst...skulle vara kul.. men än så länge är det lite små fix kvar... allt sitter nämligen inte säkert så att säga... ståendet t.ex. och apporteringen.

Fick ett råd igår att jag skulle klicka in apporteringen... ska testa det och se om det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)