14 januari 2009

trött, tröttare, tröttast

Ja så känner jag mig nu förtiden.. men så är det alltid den här tiden på året.
Vill ha sommar nu.. less på vintern.. less på snö och kyla...vill ha sol och värme... då mår jag bra...
Vill ha ljus.. inte evigt mörker som det är nu.. känns det som.. visst det är vackert så att det förslår.. men jag vill ha mer än att det bara är vackert...

Konstig debatt det pågår nu runt om i bloggosfären..
Det där med Liza Marklund och Gömda..
Töntigt värre... det är skönlitteratur som skrivit om en sann händelse. snälla rara.. varför skall alla bli så upprörd om det...
Varför skall alla ta allt som allvarligt.. det är ju sant det som står i boken till en viss del... kvinnan finns i verkligenheten.. hon har råkat ut för liknande det som står i boken. det har varit olika män inblandade.. nu råkade det vara en man av utländsk påbrå.. och med det inget sagt om att alla män med utländs påbrå skulle vara svin hela bunten...och det tror jag inte Liza Marklund tycker heller. suck.. fan va många tar allt bokstavligt... bilda er en egen uppfattning.. börja tänk lite..
Män som misshandlar andra, kvinnor som misshandlar andra är svin... det går inte komma ifrån.. Just denna bok handlade om en man som misshandlat en kvinna.. om jag nu inte missminner mig..
Nu skall jag inte påstå att Liza Marklund är min favorit författare ... för det är hon inte.. långt därifrån... hon skriver på ett sätt som jag tycker är jobbigt.. jag tycker att en bok skall vara ganska lättläst...nått man kan fantasiera om.. ser det framför sig.. en ljus bok... gillar inte tunga, deppiga böcker... nog om det.. liten parantes bara.

*ler* herrejösses vad jag svamlar..

nä nog från mig nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)