20 december 2008

Ledig

Ledighet.. smaka på det order...
Som många vet så smakar det order jäkligt gott.
Min 9 dagars ledighet började idag.
Började med att sova riktigt riktigt länge.
Klev sedan upp och käkade en god frukost.
Duschade, klädde på mig och barnen.
Och gick ut.
Det första jag gör är att halka på bron. Det var skit halt. total blank is.
Fötterna bara gled i väg. Detta gjorde ju inte min muskelsträckning ryggen bättre om jag säger så.
Jag kan säga att svordomarna hemskt gärna ville hoppa ur min mun...
Men jag besinnade mig.. barnen var ju i närheten.
Ut och tog bort sådant som man måste ta bort om man har hus och hund som går lös dvs bajs.. blääää äckligt värre.. Nu e det rent och fint på gården.
Sedan gick vi ner till skogen och åkte pulka... rikigt roligt förutom att det också förvärrade smärtan i ryggen.. men jaja jag får stå ut.. det går väl över snart kan jag tro..
Hem och käkade lunch och sedan for Nicklas till jobbet..
Kikade på svenska hjältar prisutdelningen lite.
Fint att det finns folk med civilkurage.. vet inte hur jag skulle reagera i en liknande situation.. har aldrig varit med om något sådant hmm
Nä nu ska jag laga lite middag.. så vi får mat i vettig tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)