11 december 2008

Allmänt

Idag har det hänt mycket... nä egentligen inte.. men det har varit stressigt.

Många borta på jobbet. stressigt som som bara den.. men det har gått bra.
Fick sitta på Snapfish hela dagen... jag själv... alla andra snapfishare var sjuka..
Det vart lite mail kan jag säga..

Vid 2 tiden åkte jag till sjukhuset för läkarkontroll.
tog ju lite prover för några dagar sedan.
Allt var bra.. Bra blodvärde, bra sockervärde, låg kolestrol eller vad man nu säger (det var alltså bra)bra levervärde, inge socker, äggvita eller blod i urinprovet.. lät ju smått äckligt.. men det är väl sånt de kollar hmm
Blodtrycket var bra det med :) så allt som allt så mår jag toppen alltså..
Dock tog jag upp det här med mina händer..
Tappar orken i dem.. kan ibland inte ens dra upp en dragkedja på en overall.. och hur tror ni det känns... Jag som har klarat allt själv förut... och nu kan jag ibland inte ens dra upp en sketen jäkla dragkedja.. jaja.. Läkaren gjorde diverse tester (som han även gjorde för ett år sedan)
Jag kan ju säga så här.. det har ju inte blivit bättre sen sist..han kommer att skriva en remiss till kirurgen.. operation blir det.. i vänster handled först.. sedan höger..
Skönt att äntligen gått med på det.. jag måste fixa detta.. kan inte ha det så här.. tappar saker, orkar inte hålla..vaknar på nätterna att det gör ont i fingarna.. de har domnat bort osv.
Hoppas att detta hjälper.

Mynja var till veterinären.. hittade en hudfärgad utväxt på hennes ben.. såg inte alls nå bra ut.
Veterinären kontrollerade det och jag var skit nervös att hon skulle säga att det var cancer och att Mynja skulle dö... men det gjorde hon inte... det var en ofarlig hud utväxt.. lokalbedövning och ett klipp.. sen var den borta.. på med bandage och sen var det bra...
Ska hålla koll på det dock... kommer det tillbaka på samma ställe så ska vi in till veterinären igen.. och då ta bort lite av huden runtomkring också..
Men hon tyckte i allafall att det såg fint ut.. skönt.. klumpen i magen försvann i ett nafs.

Nä nu ska jag plugga lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)