24 oktober 2008

Buljong


Nu har jag gjort buljong av alla ben och sånt efter att ha tagit reda på allt älgkött...
Snart skall jag montera i hop kvarnen och mala köttfärs...
Är dock lite trött...men det måste göras.. annars blir det förstört.. och det vill jag ju inte..
Är faktiskt lite stolt över mig själv att jag faktiskt gjorde buljong....brukar inte göra det... men det är jävligt gott med hemmagjord buljong... är en stor skillnad på smak på soppor och såser som man har gjort från grunden och som man har köpt dvs knorr eller enbart buljongtärningen...
Stor skiiiillllnad...
Nä nu ska jag göra köttfärs..


Snart kansk det kommer en liten tävling här i bloggen.. fast det ingen är som läser tydligen.... får ju inga kommentarer.. men men jag e ju väldigt ny här i blogdjungeln.. hm ska nog gå och kika lite på andra bloggar... och fixa lite länkar och sånt :))
Nä nu måste jag slita mig härifrån.. så är det..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)