18 februari 2010

Pinsamt igen


Varför gör jag alltid så pinsamma saker.
I morse hände det något som gjorde mig väldigt generad igen..
SUCK

Varje morgon lämnar jag Andreas på Stenhamreskolan.
Vi parkerar bilen längst med ett långt staket, går in genom en grind, ner för en backe och sedan in till förskolan.
Sedan går Jon och jag tillbaka till bilen och åker till dagis.
Även denna dag skulle vi göra samma sak och vi parkerade kanske 5-10 meter från grinden (längst med staketet).
Lämnade av Andreas inne på förskolan och traskade tillbaka mot bilen.
Jon och jag småpratade lite och jag gick väl lite i andra tankar.
Framförallt tittade jag ner på marken där jag gick.
Jon gick först genom grinden och svängde upp mot vår bil medans jag "mrs dagdrömmare" går rakt fram.
Där står nämligen en nästan likadan bil, dock ett helt annat märke.
När jag precis skall ta tag i dörr handtaget på den helt okända bilen så märker jag att det är fel bil.
Försöker låtsas att inget hänt och säger till Jon med ett snett leende: oj mamma gick rakt fram istället för att svänga.(nämner inte att jag inte märkte på en gång att det var fel bil.)
Jon tittar på mig och liksom himlar med ögonen och säger sedan med hög och klar röst: HIHIHI TÄNKTE DU GÅ IN I FEL BIL HIHIHI
Precis när han säger det så ser jag i ögonvrån, att en person kommer gående bakom mig.
Självklart är det ägaren till bilen.
Jag kan nämna att hade väldigt svårt för att hålla sig för skratt..
PINSAMT PINSAMT PINSAMT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)