15 februari 2010

Är du stolt över mig ?


Igår åkte jag och Jon på gympa som vanligt.
Testade med att sitta i omklädningsrummet denna gång och det fungerade superbra.
Jon kan ju vara lite mammig ibland men vi stängde helt enkelt dörren in till gympahallen och fröken tog hand om Jon.
Han glömde snart bort mig och härjade för fullt där inne.
Hörde flera gånger att han skrattade högt.
Så härligt när man hör att han har roligt.  
Då är det absolut värt de 600 kr som jag egentligen inte har råd med.

Igår började de med att värma upp...med små grodorna för att sedan köra bamsesången men hopp, boxning och flax med armarna.
Gympa ledaren är super duktig att ta hand om alla smågrabbar eller de är ganska stora egentligen, de är ju snart 4 eller 5 (födda 2005 och 2006)

Hur som helst så körde de uppvärmning först för att sedan övergå till något tjuv och polisliknande.
De skulle föreställa någon form av motorfordon som var ute och buskörde.  
Polisen skulle sedan ta dem och sätta in dem i fängelset.

Hörde att  det bla hade varit motorcyklar, racerbilar, motorcrossar och diverse andra motorfordon.
Jon var givetvis en monstertruck.

De gjorde något mer också men det har jag inte riktigt fått klart för mig vad det var.

Jon hade tidigare på dagen fått en sportflaska av mormor som han stolt hade med sig till gympan.
Den visade han för alla som ville se. Allt från grannen till alla på gympan (även föräldrarna)

När gympan var klar så sprang alla pojkarna in i omklädningsrummet så där super lycklig som bara barn kan vara.
Jon var rosig om kinderna och ögon glittrade... han var så söt så man hade lust att käka upp honom.
Han går fram till mig och tar ett stadigt tag om mitt huvud med båda händer.. stirrar mig djupt i ögonen och med huvudet lite på sned säger han "Är du stolt över mig ? "

Och det kan jag säga att jag är.... så stolt så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)