18 februari 2010

Dokumentär

För några kvällar sedan satt jag och bläddrade mellan tv kanalerna utbud och hamnade tills slut på någon form av historisk program.
Vad jag förstår så tog de upp olika historiska händelser som förändrat världen på ett eller annat sätt.

Just detta avsnitt så var det förintelsen under andra världskriget.

Väldigt intressant.
Man kan undra varför något sådant egentligen fick hända över huvudtaget
Varför ingen satte stopp för det tidigare.

En sak som slår mig varje gång jag råkar titta på sådana dokumentärer, läsa en tidningsartikel om ämnet osv är att hur i hela fridens namn någon kan komma på tanken att påstå att detta aldrig hänt.
Att det skulle vara något form av förtal. Otroligt konstigt tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)