26 maj 2010

Zilva


Var på kurs med Zilva igår..
Hon gick verkligen bra och det var skitkul.
Känns som vi snart kanske kan tävla i 1:an.
Skulle vara kul att starta i en 1:a.. var ju ett tag sedan man gjorde det.
Lite småsaker att fixa bara... vissa moment har jag inte tränat speciellt mycket på.
Tex nedläggande,  stående och apportering.
Nedläggandet går framåt iförsig.. så det dröjer nog inte länge innan hon kan det ok.

Ett problem är att hon svänger ut med rumpan precis i nedläggnings ögonblicket.
Nedläggandet blir då snett.
Ska klura ut vad jag måste göra för att fixa det.

I ståendet vill hon gärna hänga efter mig.. dvs tar för många steg.

Apportbocken är lite äcklig enligt henne... får försöka göra den roligare.

Fick igår reda på att nu är det dax för anlagstest i viltspår..
Shit vad nervös jag blir...
Jag tror på Zilva men det kommer alltid ett tvivel över mig när det väl är dax och jag vill ju verkligen att vi skall lyckas.. skulle vara så roligt.

Har ansökt om en tävlingslicens.
Skall kolla att hon har alla nödvändiga vaccinationer och skall även leta efter hennes chip..
Vet att hon är chippad men chippet kan ju ha vandrat.


Skall bli mycket intressant att göra ett anlagstest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)