16 oktober 2009

Sagt på jobbet


Ibland fungerar inte hjärnan som den ska.. eller rättaresagt så kanske hjärnan tycker en sak... men munnen säger en annan.
Idag är en sådan dag som en massa svammel forsar ur min mun.
När dessa dagar inträffar är det egentligen bäst att vara hemma och inte som nu... på jobbet.

En av dagens alla felsägningar är denna.


Jag felanmäler en dator mot vår service verkstad och det kommer då att skickas ut en fraktsedel till kund.


Jag skall då säga : På fraktsedeln står det ett telefonnummer, dit du skall ringa för att boka en tid som passar dig, för upphämtning av datorn.

Istället så säger jag: På fraktsedeln står det ett telefonnummer, dit du skall ringa för att få en upphämtning av dig.
Kan meddela att det var knäpptyst i luren... men jag lyckas dra efter andan lite snabbt och lite nervöst säga nej ja menar upphämtning av datorn.

Kunden säger tack och skrattar lite...

SÅ PINSAMT

***********************

För ett par år sedan inträffade ett sådant svammel ögonblick.. ett samtal som jag nog aldrig kommer att glömma.

Jag sitter då på en s.k. kundtjänst och skall förklara för kunden att vi är en kundtjänst och att vi inte reparerar produkter här. Utan att han måste kontakta vår reparationsverkstad.

Men jag är lite stressad och lite trött och utbrister istället  att vi inte utför reparationer här för vi är en verkstad.

PINSAMT VAR JU ORDET :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)