23 oktober 2009

Älgfärs

Jaha då har jag malt 9 kg kött till köttfärs.
Härligt.
En massa älgfärs.
Älgfärs är så gott.
Ni som har ätit älg vet nog att det är ett lite torrare kött.. dvs lite fett.
Att äta biffar gjorda på älgfärs är himmelskt... för en sån som mig.. som gillar när biffen är lite torrare
Givetvis går det att fixa att så att det känns fetare men varför skall man göra det när det är så gott när den är lite torrare.
Hur som helst.. nu ligger det en massa påsar med älgfärs, gjord på älgkalvkött, i frysen..

Ungarna sover, hundarna sover, det är lugnt.
Själv har jag tagit mig ett glas med pepsi max å en massa is. Gott
Imorgon är det älgjakt.
Pappa kommer hit och är barnvakt så att jag kan hänga med Nicklas.. Trevligt trevligt
Tar med kameran och hoppas på många fototillfällen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)