12 juni 2009

Orättvist bötfälld


Trodde att sånt hände andra.. inte oss..
Vi har fått en bot.. en parkeringsbot.. dessutom  en påminnelse på den.
Men det är ett litet fel med det... den är utfärdad i Göteborg den 26 maj.
Tnte någon i vår familj eller vår bil för den delen befanns sig i Göteborg den aktuella tiden..
Vi har förövrigt aldrig satt vår fot (eller hjul) i Göteborg någongång.
Får för mig att det är en sån där pirat grej som jag har läst om.. men besinnar mig..
Läser lite närmare på parkeringsboten och märker att det står ett helt annat (men liknande) regnr där..
Dock har det senare i systemet skrivit in vår bils regnr. (det skiljer bara 1 siffra)

Går över till polisstationen här i Ljusdal (stod att man kunde göra det) men självklart var det stängt.. irriterad som tusan.. myndigheter varför finns de över huvudtaget.. går ju aldrig att få tag i dem .. suck..
Ringer till kundtjänst och de kopplar mig vidare till typ häxan surtant som inte har tid att hjälpa mig.
Lägger på och skickar ett lååångt mail till berörd instans där jag bestrider denna bot.
Jag har för övrigt även tänkt mig att ringa igen på måndag och förhoppningsvis hamnar jag hos en person som bemödar sig att hjälpa mig.

För ett är då säkert... vi tänker inte betala någon annans böter... så är det bara.






1 kommentar:

  1. Tack! =D

    Men åh så irriterande! =S Hoppas det löser sig åt er.

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)