14 juni 2009

Lugn söndag

va härligt det är med lugna dagar.. lata dagar.. inget speciellt inplanerat.. åtminstone inget som tar lång tid.

Man börjar med att ligga kvar i sängen... länge...
Äter frukost i lugn och ro när man väl har vaknat.. duschar och gör sig i ordning när man har lust..och sen kan liksom dagen börja på riktigt...men eftersom inget är planerat så kan man fortsätta att ta det lugnt.. rita med barnen..titta på tv..läsa en bra bok.

Härligt !!

Annat var det igår...
Upp tidigt... fixa det sista till kalaset.
Va bekymrad över vädret.. städa en extra gång inne för säkerhetsskull utifall kalaset måste hållas här hemma..
Göra mig och barnen i ordning.. Nicklas har redan åkt iväg på jobbet.
Packa in alla saker i bilen.. på väg till parken kommer jag på att jag glömt lite grejjer...får vända och åka hem igen.
Kommer till parken... går en sväng... inväntar alla barnen och föräldrarna...
En massa bilar kommer men ingen ska på kalas :) det är nämligen fiskets dag och raggarbilsutställning i närheten samma tid..
Barnen blir otålig.. men tillslut kommer alla :)
alla barnen börjar leka (var för sig typ) men de tinar upp efter ett tag och det är full fart... Fikat uppskattas (framförallt av en liten kille som äter 13 st mini citronmuffins..kunde nog ha fortsatt med fler om jag inte sagt stopp och att hans pappa kommit för att hämta honom *ler*)
Så vad bjöds det på då..
* Saft
* Bulle
* Rån
* Minimuffins med gul glasyr med citronsmak och citrus strössel
* Minimuffins med blå glasyr med mintsmak och nonstop
* Minimuffins med grönglasyr och nonstop
* Chokladkladdkaka med daim
* Glass med maräng och choklad/kola sås.

Gick hem hos både vuxna och barn.

På kvällen vart det cruising.. dåligt väder men helt ok..
Snygga bilar att titta på... ungarna skrek sig hesa av alla woow oooooohh tiiiitttttaaaaa...

Helt slut somna jag som en stock i min säng :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)