20 juni 2006

Funderingar

Hm funderat lite

Varför säger man att vissa människor är skickliga i spel...
Ett spel bygger ju på tur.. då kan man väl inte vara skicklig.. eller är man skicklig på att ha tur..
Eller är skicklig ett annat ord för tur eller ??
Kom bara att tänka på det.. har ingen aning om varför..hm


Vad är ett öde... finns det något som heter ödet...
Är allt förutbestämt eller kan man fixa sin egen framtid..
Eller är det helt enkelt kört.. spelar ingen roll vad jag gör det kommer ändå bli som det är tänkt så att säga.
Om man nu säger så att det finns ett öde... att livet är förutbestämt.. då kan man ju faktiskt börja tro på alla dessa spådamer... men om man nu kan förändra sin framtid...hur kan de då veta vad som kommer att hända mig.. det stämmer ju inte...
man får nog ta sånna saker med en klackspark.... man hör nog det man vill höra just för stunden...
Nu har jag inte själv varit hos en sådan men funderat på det har jag gjort... och nu kom den här tanken upp bara så där...antar att det beror på att jag inte har nått bättre för mig.

Varför tror många människor att en dator är felfri....e de dumma eller har det bara en obrottslig lojalitet mot allt vad maskiner heter...
För jag menar i grund och botten är det ju ändå en människa som har gjort maskinen.. å eftersom en människa inte är ofelbar så kan ju inte maskinen vara det..eller ??

Varför ha människan en Mjälte om man ändå kan ta bort den utan några problem...
Om mjälten går sönder så blöder man hur mycket som helst tydligen... så det är väl typ kroppens blod reservoar eller något sådant.. men behöver man inte en sådan då ? enligt läkarna så är det mjälten man ska förlora om man ska förlora ett organ.
En bekant till mig voltade med sin buss för nån dag sedan.. han ligger på intensiven.. spruken mjälte.. å en jäkla massa ben e av eller krossad..
Han är opererad.. men mer vet jag inte.. e orolig och lider verkligen med hans familj...

1 kommentar:

  1. Därifrån kommer kanske drömmen med Nicklas, efter händelsen med den bekanta? Det tror jag!

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)