10 mars 2009

Ordspråk


Vad har det blivit av mig egentligen... Nu skriver jag ju igenom om Nalle Puh..
Jag som inte ens gillar honom hmm

men han har ju sina ljusa stunder... och jag gillar liksom hans ordspråk :))

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det,

när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig

Även om man kanske inte ramlar och landar på någon så ofta så finns det många situationer i vardagen som man kanske borde tänka på detta ordspråk.


Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig.
Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

Detta skall jag verkligen tänka på när jag sitter på jobbet...
Det händer varje dag att någon inte tycks lyssna..


För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till,
kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig

Heheh denna var ju helt klockren...


Kom inte sent till det du vill komma i tid till .

så sant så sant



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)