20 juni 2006

Detta e ju roligt

Ja jag måste då säga att detta med bloggandet e ju roligt... .. har väl alltid tyckt att det e roligt att skriva men det e ju inte bara det man gör på denna blog... man kan ju lägga in bilder...och grejja om sin profil å utseendet på bloggen osv.. wow.. riktigt riktigt roligt hehhehhheee..

Det har varit en hemsk natt i natt..har inte sovit någe bra alls....
Bara drömt mardrömmar helá tiden.. vet inte varför...
Ska försöka berätta några av dem... men bara när jag tänker på det så isar det till i blodet så att säga.... inte alls roligt...
Drömmar brukar ha en uppbyggnad som inte är så verklighetstroget.. så är det med dessa drömmar också.. tiduppfattningen är inte den bästa om jag säger så.. men det kanske är lika bra med det..

Dröm 1:

Jag var ute och gick inne i Ljusdal med Jon i barnvagnen... det var soligt och fint och fåglarna kvittrade som bara den.. (minns att jag vart lite så där irriterad på dem för att det kvittrade som tusan)
Helt plötsligt så kommer det en man rusande bakom mig och rycker tag i barnvagnen (ungefär som en väskryckare) och springer iväg med barnvagen med jon i.
Jag springer givetvis efter men har väldigt svårt att hinna med.. eftersom han har fått ett rejält försprång...
Jag känner att mina krafter börjar tryta och och förbannar min stora kropp.. vill ju springa ifatt denna man och ta tillbaka mitt barn som vid det här laget skriker efter mig...
På nått sätt så får jag förnyade krafter (ungefär som om det är någon som ger mig dem och säger att "nu får du tamefan ta och ge dig.. du orkar" åsså börjar jag springa som en galning...
Flyger liksom fram som en fågel...
Helt plötsligt är vi på kolsvedja berget.. jag har fortfarande inte hunnit i fatt honom...
Mannen stannar på den där "utsikts träpallen" som finns längst upp på kolsvedja berget bredvid stugan..
Han håller vagnen farligt nära kanten och hotar att släppa taget om jag närmar mig..
Jag ber honom att ge mig min son tillbaka men han bara skrattar mig rätt upp i ansiktet och ler så onskefullt så att jag får rysningar när jag tänker på det. Åsså sker det som inte får ske.. Han släpper taget och barnvagnen studsar ner för berget..
Jon faller ut och faller ner mot marken som är låååångt långt där nere... då vaknar jag och kipar efter luft...är alldeles kallsvettig och super stressad... Jag måste gå fram till jon bara för att se att han ligger där och sover fridfullt...

Somnar om och jag tror att jag sover en liten stund innan nästa dröm tar vid..

Dröm 2:

Äcen i denna dröm är vi inne i Ljusdal...
Men i den här drömmen så är det Andreas och jag som är där...
Vi är inne på Prix och är på väg ut när Andreas plötsligt sliter sig lös och rusar rakt ut på vägen och blir troligtvis påkörd av en bil.. (anledningen till att jag skriver att han antagligen blir påkörd är att jag vaknar precis när bilen är ca 1 halv meter från Andreas....)
Vaknar även denna gång alldeles uppstressad och kallsvettig...
Andreas sover fridfullt bredvid mig.

Somnar om igen..

Dröm 3:

Jag är på jobbet..pojkarna är på dagis..
Nicklas är på jobbet...
Min mobil ringer och jag svarar.. det är polisen som säger att Nicklas råkat ut för en allvarlig bilolycka..
Han har suttit fast i bilen ganska länge men de har nu fått ut honom och han är på väg till sjukhuset i Gävle i helikopter.
Jag får reda på att olyckan har gått till så här:
Nicklas har kommit körandes på en raksträcka när en lasbilschafför tycker att han ska köra honom..
Lastbilschaffisen har bråttom och gasar på (fast nicklas kör 90 km/h vilket är den högsta tillåtna hastigheten. )
När han håller på att köra om så blir han tydligen bländad av solen och tappar kontrollen på sin stora feta lastbil som drämmer rakt in i sidan på nicklas bil.. varav den kör i diket och lastbilens bakredel av vagnen tippar över bilen..
Bilen blir helt mosad och nicklas blir spettsad av ett järnrör.
Nicklas är vid medvetande men inte mycket mer.
De får såga ut honom och detta tar ganska lång tid..
På sjukhuset är det kritiskt...det är ens vårt operation som väntar.. man måste ta ut järnröret.. och det finns en väldigt stor risk att han förblöder..
Jag vaknar när de drar ur röret....

Så här fortsätter det nästan hela natten.. jag e svintrött och känns som jag e totalt sönderstressad....
Va fan ska jag drömma så här för.. det e ju jobbigt ju :(

2 kommentarer:

  1. Åh fy fan vilka drömmar Åsa! Vi får tacka gud att du inte drömmer sanndrömmar! Fy så läskigt. Har haft sånna drömmar om Stefan jag med. Man är nog otroligt sårbar när det gäller dem man älskar mest av allt på denna jord. Kan bara fantisera om hur det måste kännas med barnen...

    SvaraRadera
  2. Anonym9:39 fm

    Uff har läst din Blogg låter som du hadde en jobbig natt här!
    Stakkarn ! Riktiga hemska drömmar! Men säkert var du extra stressad här! Då brukar man sova oroligt o drömma konstigt!

    ha en bra dag!

    SvaraRadera

hej hej kommentera mera :)