02 december 2009

käkar morötter

Något som jag tycker är otroligt gott är morötter.
Rivna morötter, morotskaka, morotsstavar m.m.. så himla gott.
En morot ger också en bra mättnadskänsla som varar länge, vilket medför att det är bra att äta när man vill gå ner i vikt.
Dvs det är bättre att äta en morot än en chokladbit eller en macka när man är hungrig eftersom den dels är nyttigare men också ger en längre mättnadskänsla, vilket i sin tur leder tilll att man INTE småäter.



Fråga mig inte varför jag skriver om morötter.. hade väl lust till det helt enkelt.
Sitter för övrigt och knaprar på en morot nu..

Barnen sover..hundarna sover.. disken är undanplockad, har lagt in ved i pannan så att det blir varmt och skönt i huset, tvättmaskiner går...tja jag kan ta det lugnt helt enkelt.
SKÖNT.

Ska nog ta mig en titt på tv:n nu... kanske det finns nått vettigt att titta på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)