08 december 2009

Jag visste det.


Jag har alltid påstått att tugga tuggummi är bra om man vill gå ner i vikt.
Och nu snackar jag  inte om bubbelgum som tex på bilden ovan.
Jag anser att genom att tugga  tuggummi så låter man bli att småäta eftersom det enda man oftast vill (när man småäter) är att tugga på något.
Det är likadant när man skall sluta röka (nu har jag aldrig rökt men jag har läst om det). Många vill då ha något att hålla i tex en penna eller liknande.
När jag har sagt min åsikt om just tuggummi så har många människor som jag träffat sagt att det är fel.
Att tugga tuggummi bara ökar hungerkänslorna och triggar igång kroppen. Att man helt enkelt blir mer sugen.
Dvs jag har pratat för döva öron.

Men nu har "forskare" eller vad man nu skall säga  kommit fram till , just det som jag hela tiden har påstått..
dvs.. genom att tugga tuggummi, så känner man inte något sug att småäta.

Läs mer här:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6238124.ab

Givetvis kan det skiljas sig från person till person men överlag så är det nog så här.

Sen är det givetvis inte bra att gå och tugga tuggummi hela dagarna eftersom tuggummi har en laxerande effekt.. dvs ett toabesök eller fler, troligtvis är nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)