03 juli 2009

Drömmar


Hade en sån konstig dröm i natt..
Visserligen är det inte ovanligt när det gäller mig.

I drömmen så var jag i mitt hus.
Det såg precis likadant ut som i verkligheten förutom att det var grönt och inte rött.
Sitter och läser en bok i soffan när jag hör ett ljud från köket.
Går in dit och får se elvispen komma utfarande från skåpet med elsladden i högsta hugg...
Visparna snurrar hysteriskt.
Jag tycker givetvis att detta e konstigt och lite skrämmande så jag backar undan.
Elvispen följer efter mig in i vardagsrummet där TV fått liv och svänger runt med sina hörn.. hörnen som egentligen inte alls är spetsiga har nu fått en vass metall tagg (eller liknande) i varje hörn och ser rent ut sagt livsfarlig ut.
Lyckas ta mig förbi både tv och elvispen och springer mot ytterdörren.
När jag springer förbi kontorsdörren  håller jag på att få dörren på mig eftersom den flyger upp med världens kraft... Därinne står datorn och hånler och dess silvergröna tentakler  (ja min dator har det.. har inte alla datorer det *fniss*) plockar upp saker och slänger mot mig.
Ur högtalarna hörs en spöklik röst som säger " det är för ditt eget bästa" .
Springer vidare och når ytterdörren men den är låst. och jag får inte upp den... sen så vaknar jag..

Jag borde undersöka min hjärna.. det måste vara nått fel på den  hmmmm







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)