30 maj 2009

Solsting

Idag har det verkligen varit varmt.
Jag sov till ca 8:00 då jag vaknade av att jag kände mig utstirrad.
Öppnade ögonen och bredvid mig på den vänstra sidan sitter Andreas och stirrar på mig och på den högra sidan sitter Silva och Mynja och stirrar på mig...
Fick ganska snabbt klart för mig att det verkade vara morgon och dax att hoppa ur sängen... Jon däremot ville sova vidare..

Frukost intogs ute på vår inglasade altan.. så fint ..
Runt 8:30 kom pappan i familjen hem från jobbet... såg allmänt trött ut.. och inte undra på det .. Han hade jobbat vaknatt (dvs varit vaken hela natten)

Rastlös som jag är så måste jag ju hitta på nått och Nicklas kom på den briljanta idén att vi skulle måla plankorna som skall upp på en del av altan.
Fixade i ett nafs och Andreas & Jon fick också vara med till deras stora glädje.
Kan säga att mycke av färgen hamnade på händer och kläder hehehe

Packade sedan in oss i bilen och for upp till Sandvik till farmor och farfar (mina svärföräldrar)
Där började vi städa vår husvagn som skall snyggas till för sommarvistelse :)
Höll på att dö innan den vart klar... sååååå varmt... svettades som en tok och jag e rejält solbränd.
Men husvagnen vart ren och fräsch i allafall och nu fattas det bara att införskaffa en spånplatta eller liknande och laga en innerväg å tapetsera den.. kommer blir så bra..

Barnen sover...Nicklas har åkt å jobbat (skall ha vaknatt i natt också) hundarna sover och jag sitter här och skriver lite..
Har nyss sett en underbart bra film som jag snart skall skriva några rader om...
Sen ska jag nog sätta mig framför tv en gång till ... har en ny film som väntar.. som jag haft ögonen på förut..men aldrig fått tid att titta på...spännande... hoppas att den är lika bra som jag tror att den är..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)