28 april 2009

Komiskt

Det händer alltid något som gör att man måste dra på smilbanden något... varje dag...
Härligt tycker jag som tycker att det är bra mycket trevligare med människor som ler än männsiskor som surar :)

Bara man stannar upp lite och ser sig omkring.. kan man hitta saker som gör en glad...som gör att man ler.. som gör att man skrattar...
Vardagliga saker kan bli oerhört komiska om de bara kommer UR det vardagliga perspektivet..

Ta tex denna händelse som utspelades idag, när jag var på väg till dagis för att hämta mina pojkar..

3 fordon av varierande storlek finns med i bilden... var och en ganska vardagliga fordon som man ser nästintill varje dag.. mer eller mindre :))

Var och en är i sig inte speciellt komiska... men när man får se dem tillsammans så kan det bli oerhört komiskt... tycker jag iallafall.. men jag kanske har en underlig humor... jag får väl se..

Hur som helst så var jag på väg till dagis då jag möter en enorm stor och bred lastbil.....den blinkar och har sig och visar upp en stor fet skylt där det står bredlast på...
Oftast är det så att det brukar komma en något mindre bil strax före denna lastbil som liksom varnar andra trafikanter att det kommer något brett... denna gång saknades den bilen utan istället dök detta enorma fordon upp helt plötsligt...
Det som gjorde det hela lite komiskt var att efter denna enorma lastbil som blinkade och skyltade bredlast kom då den lilla bilen med ordet bredlast och "förbil" körandes... dock nån minut efter den stora lastbilen... och efter denna lilla varnings "förbil" kom det en liiiiiiiiiten och mager gubbe på en cykel....
Jag kom då utsökt att tänka på size 00 som vissa av hollowood kändisarna envisas att eftersträva....
Här och nu såg jag då Ljusdals egen vikthetsning... denna smaaaaaaaaaaaaaaaaaala gubbe behövde alltså två varningsbilar före sig som varnade om det breda ekipaget som skulle komma...
Visst kanske lite långsökt.. men det fick i allafall mig att dra på MINA smilband...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hej hej kommentera mera :)